"kombinowanie" przy O15

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez AdamM » 27 lut 2013, 23:04

no bo rozwiązania są 2: albo miksowanie kanałów albo Y kabel
ale jednym serwem i jednym cięgnem raczej bym tego nie robił.
aczkolwiek skoro to jest ofśor to mozesz rozwiązać to za pomocą cyfrowego sterowania gaźnikiem. jest w V27 kilku zawodników którzy z powodzeniem wiekszym czy mniejszym stosują to rozwiązanie :)
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 27 lut 2013, 23:36

Problem gaźników tak jak ster zostają na potem ale bardzo proszę o podpowiedzi.
Dzisiaj skleiłem połówki (cztery połówki :D ). Nienawidzę tego robić, a jeszcze mi przeszkadzał zbiornik ale już po. Wyszło w miarę, zobaczymy przy dzwonie.
zbiornik pozycja.jpg


zbiornik pasowanie.jpg


Zbiornika już nie można wyjąć . Wyszedł troszeczkę mniejszy niż planowałem 2200ml ale myślę że starczy. Watpie czy doczekam się kiedyś finału w klasie O.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Adrian POL-484 » 28 lut 2013, 0:42

Hahaha Marek bardzo pesymistycznie podchodzisz do tego okręciku :) a co jak finał będzie ??
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 28 lut 2013, 11:04

Adrian chodzi o to kiedy będzie więcej niż 10 zawodników.
A drugie to zasada jest taka że konstrukcja całkowicie rewolucyjna rzadko kiedy jest od razu dobra.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 05 mar 2013, 22:36

Poprawiłem trochę tył. Niewielkim nakładem pracy zrobiłem taki ster, jak nie zadziała to będę się martwił.
nowy ster.jpg



Pokrywę moim zwyczajem przeciąłem tak jak we V-ałkach, część tylna jest przykręcana a przednia na zawiasach. Niby na starcie nie ma pośpiechu ale uważam że tak jest wygodniej. Dorobiłem tez mocowanie rur.
mocowanie rur.jpg


Ciśnienie będę brał z obydwu rur gdyż myślę że spływanie na jednym silniku nie będzie rzadkością :D
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 24 mar 2013, 22:48

Jeżeli ktoś nie posiada frezarki to mała podpowiedz jak zrobiłem ramiona popychaczy.
materiał 10x10 mm Pa6
ramię 1 o7,5.jpg

ramię 3  o7,5.jpg


Wywiercony i rozwiercony otwór.
ramię 4  o7,5.jpg

W tokarce zamocowana śruba i materiał przykręcony zwykłą nakrętką. Zatoczony ale nie całkiem do średnicy bo wtedy z widocznej strony zostaje więcej "mięsa" i można wywiercić pod robaczka.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 24 mar 2013, 23:10

Męczę się z przedziałem elektroniki.
Do tylnej ścianki przykręciłem tulejki dystansowe które z kolei są przykręcane do rufy śrubami od zewnątrz.
mocowanie przedziału o7,5.jpg


Z drugiej strony na środku kadłuba jest śruba mocująca zbiornik do niej też będzie mocowany przedział.
wyjście popychaczy o7,5.jpg


Na pancerz popychaczy użyłem rurki teflonowej od spawarki ( podaje drut) średnica wew 1,9 zewnętrzna 4 mm. Przejściówki wykonałem w ten sposób że w tulejce wewnątrz zrobiłem gwint M4,5 z otworem fi 3,8 i wkręciłem rurkę teflonową. Trzyma bardzo mocno nie ma szansy żeby się przesunęła a zarazem mogę zmieniać wymiar wkręcając lub wykręcając teflon. Wkręca się ciasno więc na pewno będzie też szczelne.
Cała tulejka ma gwint po zewnątrz do montażu, ale będzie wklejona na stałe.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 24 mar 2013, 23:17

Ze względu na to że zbiornik jest jednolity i bardzo szeroki i po podaniu ciśnienia mógłby się wybrzuszać i dotykać rur zrobiłem usztywnienie z blachy 0,6mm
mocowanie zbiornik o7,5.jpg


Popychacze u mnie pójdą pod zbiornikiem między redanami.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 30 mar 2013, 1:15

Mocowanie popychacza przy silniku.
Słupek tak podfrezowany że wystarczy jedna śruba i oczywiście wewnętrzny gwint M4,5 w otworze fi 3.8. teflon od spawarki tig wkręcony.
mocowanie popychacza o7,5.jpg


i jeszcze całość
popychacze 2 o7,5.jpg

popychacze o7,5.jpg
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 30 mar 2013, 1:29

Po przeanalizowaniu wszystkich aspektów to znaczy że na startach będę miał tak dużo kłopotów z dwoma motorami że trzema upraszczać konstrukcję. Wykluczyć maksymalnie dużo zagrożeń. Po odwróceniu (do góry nogami) lewego gaźnika miałem zamiar zrobić system dźwigni by jednym serwem dodawać gazu. Wychodziło tak że gdy prawy silnik - dźwignia do przodu zwiększa obroty to w lewym dźwignia musiała by iść do tyłu. Da się wykonać ale trzeba łożyskować by zlikwidować luzy i co najmniej 6 snapów. Więc jak lewy silnik to lewy gaźnik. Wykonałem "lewą" przepustnicę i teraz układ jest prościutki.
popychacze 3 o7,5.jpg


Na końcu linki wlutowuję tulejkę z gwintem na co nakręcam snapa.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modele Klas Offshore

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości