"kombinowanie" przy O15

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez AdamM » 16 sty 2013, 22:39

Moim zdaniem nie bedzie plywac
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 16 sty 2013, 22:42

Zawsze do tej pory pobór wody wykonywałem z jednolitej metalowej rurki lecz w tym wypadku nie mogłem się "zmieścić" więc wykonałem takie chwyty wody. Nigdy nie stosuję osobnego chwytu na silnik a osobnego na rurę. Jest to wyraźny błąd, bo jak podnieść temperaturę silnika w zimnej wodzie, na pewno nie przez kryzę bo wtedy łatwiej zatkać układ.
pobór wody.jpg
pobór króćce.jpg


Skoro stateczek najczęściej będzie skręcał w prawo i pływał na prawej "połówce" właśnie w jej dnie wmontowałem pobory wody. Umieszczone są jeden za drugim, dla dwóch układów napędowych osobno.


Widać dwie "wręgi" ustalające szerokość kadłuba
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Zskrzypiec » 20 sty 2013, 12:46

Maruś w,, kombinowaniu'' przy ofach chyba nie jesteś osamotniony, ktoś inny też,, kombinował'' stworzył 2x3,5. Niestety to jedyne zdjęcie jakie znalazłem.Właściciel zapewnia że pływa znakomicie.
Pozdrawiam Zbyszek
Załączniki
dsc01382yx.jpg
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 20 sty 2013, 20:01

Adam pływać to będzie na pewno bo napakuje do środka pianki i nie utonie. ;) A jeżeli będzie za wolna czy niesterowna to wezmę piłkę do metalu i będę miał dwie.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez AdamM » 20 sty 2013, 23:23

dużo "Twinów" robili i robią amerykanie choć coraz popularniejsze stają się "inlaine" czyli modyfikacje silnika by powsała konstrukcja dwucylindrowa.
Marku, moim zdaniem przekombinowałeś z kadłubem, wyjscie wału nie musi być wcale na środku. przykładem może być np

Obrazek

zresztą zobacz całą konstrukcję
http://i263.photobucket.com/albums/ii152/jscarlata/P6090812.jpg

a tu masz "twin twina" czyli dwa silniki inline w kadłubie V
https://www.youtube.com/watch?v=1Z8tahRjMTc

poczytaj. duzo tego w sieci.
Adam Matysiak
POL-593
AdamM
 
Posty: 415
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:19
Lokalizacja: Tychy

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 21 sty 2013, 21:40

Ten kadłub z youtube to Potiomkin. Ciężki i powolny a i tak na zakrętach widać większy pióropusz z jednej strony. Zauważyłem że Ofy jak zakręcają, a jest to niewiele mniej niż połowa trasy, kładą się na boku i nieprzyjemnie „ślizgają”. Katamarany tego nie mają ale za to fruwają. Próbowałem zrobić cos pośredniego i mam nadzieje że przy przechyłach w prawym zakręcie wiatrak lewy nie będzie wychodził tak bardzo z wody.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 24 sty 2013, 23:14

Odebrałem części, trochę popiłowałem i wyszło takie coś.

dławice.jpg



Oczywiście końcówki z wiatrakami są z Basi stateczka, będą trochę inne. Stosowałem łożyska kulkowe (lewa strona) na średnicy i jako oporowe i wytrzymywały 3 zawody, lecz było dwa razy tak że po wymianie rozpadły się po 5 minutach pływania. W przyszłym sezonie będą ślizgowe, może gorsze ale pewne.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 24 sty 2013, 23:23

.

Trochę wyszły "krzywo" ale się poprawi. :D
dławice 1.jpg


Na wodzie nie potrzeba takich wychyleń ale takie są maksymalne.

Może ktoś ma pomysł gdzie umieścić ster.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 26 sty 2013, 17:01

Czy ktoś widział zamontowany ster blisko rufy a wiatraki dalej?
ster  propozycja 1.jpg

Chyba spróbuje tak jak na foto.
A czy ktoś wie dlaczego stery w Ofach wyglądają właśnie tak, czemu na przykład są trójkątne i takie grube a nie z blachy stalowej jak w V. Czy chodzi o zrywanie strugi czy może o coś całkiem innego. W dużych stateczkach i motorówkach nie ma takiego rozwiązania.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Adrian POL-484 » 27 sty 2013, 0:46

Jak zrobisz tak jak na foto to nie będzie skręcać
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modele Klas Offshore

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości