"kombinowanie" przy O15

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 17 lut 2013, 23:43

Świetnie tylko u mnie rozstaw wiatraków jest 80 mm a wiatraki stosuję fi 57+. Zostaje mniej niż 23 mm. Dolicz jeszcze skręt steru i ugięcia na zakrętach. Nie da się tak. Ale przymierzałem ster od mojej O27 i jest szansa.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 18 lut 2013, 1:10

Coś tam podłubałem.
zalaminowanie układu napędowego.jpg

Wszystko zostało pokryte tkaniną. Między łożyskami przednimi i "belką" a wibroizolatorami na dole i na górze, widać grubiej nałożony laminat około 1,2 mm. Chciałem uzyskać w tym miejscu większą sztywność, by łoże i dławice nie zmieniały położenia względem siebie.

laminowaniw wzmocnienia dławic.jpg

Wzmocniłem też łączenie "połówek"

A tak wygląda mocowanie wibroizolatora w moim wydaniu.
laminowanie wibroizolatora 1.jpg



Najpierw wypełniam przestrzenie "papką" a potem doszlifowuje i daje płótno. Unikam w ten sposób pustych przestrzeni a jeżeli gdzieś jeszcze zostaje powietrze to na końcu po zastygnięciu laminatu szczykawką z igłą wtryskuję żywicę.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 18 lut 2013, 23:38

Wreszcie dopasowałem "pokład". Na razie sklejony kropelką i zalaminowany z jednej strony.
pokrywa.jpg


Aby mieć do czego przykręcać wyposażenie i aby uniknąć przesuwania się steru czy dławicy względem siebie w czasie pływania muszę mieć sztywną rufę. Wkleiłem sklejkę 2 mm na "papkę" a potem oszlifuje i zalaminuję. Wyjdzie bardzo sztywno i nie za ciężko.
pogrubienie rufy.jpg
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Zskrzypiec » 24 lut 2013, 23:23

Marek zobacz to .Nawet kolor pasuje :D może reszta też.
Zbigniew S.
Załączniki
56TwinHdw6.jpg
56TwinHdw5.jpg
56TwinHdw3.jpg
56TwinHdw1.jpg
Zbyszek POL 438F
_________________________________
Częstochowski Klub Modelarski
Zskrzypiec
 
Posty: 343
Dołączył(a): 05 lis 2012, 22:09

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 26 lut 2013, 22:29

Potrzebowałem to sobie zrobiłem.

zbiornik do O 2x7,5.jpg



340 mm szerokości i 155 długości. Pojemność 2,3l. Zamontowany prawie w ŚC
Kadłub jest tylko poszerzony o 80mm a dwa silniki piją jak smoki, dlatego zbiornik jest dokładnie dopasowany do przestrzeni wewnątrz. Zostanie zamontowany a przynajmniej włożony przed przyklejeniem pokładu, bez możliwości wyjęcia.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Maruś » 26 lut 2013, 22:45

W tym modelu wszystko jest, jak ruski tor o h.., ale inne.


uchwyt rur.jpg


Główkowałem trochę nad popychaczami i mam problem. Nie wydaje mi się że dam rady płynnie regulować obroty motorków więc napęd gazu chce zrobić na jednym serwie i jednym popychaczu który pasuje mi ułożyć na środku. I tu rodzi się ten problem, gaźnik można odwrócić by dźwignie gazu były obok siebie, ale jak rozwiązać to, że aby dodać gazu jedna dźwignia musi iść do przodu a druga do tyłu.
Pytanie 1
Czy można odwracać gaźnik o 180 stopni w CMB RS 7,5 i czy silnik dalej będzie prawidłowo pracował.
Pytanie 2
Jakiś pomysł na połączenie dwóch dźwigni "między silnikami" z jednym popychaczem.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Adrian POL-484 » 26 lut 2013, 23:18

Obracać gaźnik można
Co do jednego cięgna wydaje mi się to zły pomysł
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Zedd » 27 lut 2013, 13:47

A myślałeś żeby zamontować dwa serwa wpięte w jedno gniazdo odbiornika?
Zedd
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 sty 2013, 12:32

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez Zedd » 27 lut 2013, 13:50

Dwie dźwignie gazu pracujące na przemian możesz obsługiwać za pomocą orczyka dwuramiennego z ośka obrotu w środku.
Zedd
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 sty 2013, 12:32

Re: "kombinowanie" przy O15

Postprzez meniu » 27 lut 2013, 19:57

Zedd napisał(a):A myślałeś żeby zamontować dwa serwa wpięte w jedno gniazdo odbiornika?

Kolego co Ty piszesz? Tak robiono 20 lat temu...
Po to masz teraz mikser w każdym radio aby takich rzeczy nie robić.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modele Klas Offshore

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości