Strona 6 z 11

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 10 lut 2013, 18:37
przez Maruś
No to mam problem. Nie przewidywałem umieszczania steru za wiatrakami ani obok. Obyś Adam nie miał racji (obawiam się jednak że masz) bo na razie spróbuje puścić na wodę tak jak jest i zobaczę może skręci.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 10 lut 2013, 23:46
przez Adrian POL-484
Ale Ty uparty Marek jesteś, wszyscy mówią że nie skręci a Ty na złość mówisz że skręci. Pomyśl trochę, narysuj wszystko jeszcze raz włącznie z przepływem wody i wyciągnij wnioski.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 12 lut 2013, 13:24
przez Maruś
Aż taki uparty to nie jestem, tylko w fazie projektu nie wiedziałem tego wszystkiego co mi piszecie i teraz nie bardzo mogę się zmieścić z nowym sterem. W całym modelu jest bardzo dużo niewiadomych i najpierw muszę sprawdzić czy odpalę do tyłu, czy wyreguluję dokładnie tak samo motorki, czy zmieszczę się z resztą szpejów (jeden kadłub dwa całe układy co najmniej 7 serw, 2.5l paliwa) a jak to wszystko zadziała a nie będzie skręcał to wtedy dorobię nowy układ steru. Na razie po prostu czas na wykonanie steru się skończył i musi poczekać.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 14 lut 2013, 0:40
przez Maruś
Wydłubałem nie wyjąłem kopyto. Miałem pęknięcia i dostała się żywica. Ale przedział jest ok, no może trochę za cienki ale jak zacznę montować wyposażenie to się zobaczy.
przedział elek..jpg

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 14 lut 2013, 8:46
przez AD-567
Witam
Marek,skoro dwie śruby za rufą,można dodatkowo zmiksować serwa gazu z ze sterem kierunku.Skręcając w prawo,zmniejszasz obroty na prawej śrubie.Wszystko to trzeba jednak sprawdzić na wodzie.
Andrzej Dufrat

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 15 lut 2013, 22:28
przez Maruś
Andrzej raczej przy silnikach nitro nie da się tak dokładnie wyregulować obrotów a przynajmniej ja nie potrafię.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 15 lut 2013, 22:34
przez Maruś
Chyba mam cieńsze płótno niż 163g/m bo na przedział dałem 4 warstwy i wyszedł listeczek. Musiałem wzmocnić bo serwa i reszta będą mocowane do boków przedziału. Węgiel, a co nie mogę :lol:
Wzmacnianie przedziału.jpg



Cztery warstwy 163 ile powinny dać grubości?

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 15 lut 2013, 22:47
przez Zskrzypiec
Boxa rozcinał nie będę :P Ale na kadłub STD ta sama tkanina około 0,8mm
Zbyszek

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 15 lut 2013, 22:58
przez Maruś
Przygotowałem się do wklejania, laminowania zespołu napędowego. Wszystkie miejsca gdzie będzie kładziona żywica zostały wyszlifowane. Wszystkie elementu umyte benzyną ekstrakcyjną, i zmontowane z pominięciem sprzęgieł na jednolitych wałkach od przekładni do dławic włącznie i sklejone wstępnie "kropelką". Zastosowanie jednolitego wałka do montażu daje gwarancję że wszystko jest w jednej linii. Następnie przestrzeń pod dławicami jak i przedział na końcu modelu, wypełniona jest balsą ale nie całkowicie a potem wypełniona do reszty mikrobalonem z żywicą i jeszcze z czymś co powoduje że papka żywiczna nie płynie.
Przygotowanie do laminowania.jpg


Miedzy przednimi łożyskami dławic zrobiłem też "belkę" usztywniającą (to coś pod "wręgą")
Wklejony i "zapapkowany" jest też pobór wody do chłodzenia.

Re: "kombinowanie" przy O15

PostNapisane: 17 lut 2013, 18:39
przez Zskrzypiec
Marek znalazłem coś takiego może się przyda
Zbyszek