CMB RS 45 lewe obroty

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Adrian POL-484 » 29 sty 2013, 23:36

Wystarczy pomyśleć kto ma taki oryginalny motorek w kraju, zapytać o kąty rozrządu i przenieść na nowy dysk, będzie po temacie :)
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Zedd » 30 sty 2013, 12:44

Jeśli karter tuleja i dyski są identyczne do RS directa oraz pod przekładnie to czemu miałyby mieć inne czasowania.
Poza tym Marek chce mieć dwa identyczne motory (obracające się w przeciwną stronę) więc obrany kierunek na lustrzany dysk jest jak najbardziej słuszny.
Zedd
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 sty 2013, 12:32

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Maruś » 31 sty 2013, 18:51

Problem w tym że directa tylko widziałem ( w stateczku) a nigdy go nie miałem w rękach a co dopiero mówić o rozbieraniu i mierzeniu. Na pewno wiem że wał i dysk są inne. A w kraju to wiem że go ma Zbyszek, bo u niego widziałem.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Zedd » 01 lut 2013, 9:57

Tak ale z tego co wiem to tamten silnik nigdy nie był rozbierany.
Koncepcja z dyskiem jest wg mnie najlepsza.
Wał od directa ma inaczej zabierak to załatwiasz dyskiem.
Wały do przekładni są też prawdopodobnie dłuższe inne koło zamachowe "zębatka" itp.
Stosując dwa różne motory (direct i gear) wystąpi prawdopodobnie konieczność zastosowania innych sprzęgieł lub przynajmniej długości wałów.
Zedd
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 sty 2013, 12:32

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez mountain454 » 01 lut 2013, 20:29

Nie chcę się wcinać ,ale musisz Marek pamiętać o lewych gwintach lub bardzo mocnym loktajcie bo Ci się wszystko podkręca .Nie mówiąc o lewej lince. Na Promise Hobby są do kupienia gotowe linki w komplecie lewa i prawa. S.G.
S.G.
mountain454
 
Posty: 392
Dołączył(a): 16 sty 2013, 17:49

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Maruś » 05 mar 2013, 22:05

Wreszcie znalazłem trochę czasu.
Aby wytrasować "lewy" dysk potrzebowałem:
biorąc od dołu
1- statyw bezwładnościowy,
2- uchwyt uniwersalny, wielorazowy, miękki
3- klucz Rwtg 1,5
4- silnik z "prawym" dyskiem
5- kątomierz wydrukowany na grubszym papierze
6- czujnik zegarowy z przystawką specjalną
7- ołówek pisak, surowy dysk
dysk oprzyżadowanie.jpg


kątomierz bardzo skutecznie się przykręcił nakrętką

dysk oprzyżadowanie 1.jpg



dysk oprzyżadowanie 2.jpg


Na obudowie naznaczyłem początek i koniec kanału a na kątomierzu (kręcąc w "prawo") naniosłem punkty początku zamykania i końca oryginalnego dysku. Potem skopiowałem te punkty na "lewą stronę" kątomierza. Zero to był górny martwy punkt z czujnika.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Maruś » 05 mar 2013, 22:17

Następnie założyłem pełny dysk i kręcąc w "lewo" naniosłem skopiowane punkty.

dysk oprzyżadowanie 3.jpg


Następnie przyłożyłem na lewej stronie, według naniesionych punktów oryginalny dysk i obrysowałem kontur. potem dremel i tym podobne osełki i mam "lewy" dysk.
dysk gotowy.jpg



Złożyłem motorek i wszystko wypaprałem na czerwono żeby nie pomylić.
Czy będzie pracował to się zobaczy. :D
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: CMB RS 45 lewe obroty

Postprzez Ryszard Dziergwa » 11 mar 2013, 1:16

Witam , różnica między motorem 45RS Diretta, a 45RS Riduzione jest tylko w wale. Tuleja z tłokiem,dysk,korba,igły,łożyska są takie same.
Diretta ma odwrócony zabierak dysku, minimalnie wał jest krótszy i nie ma rowka na klin,ponieważ koło zamachowe mocowane jest na stożku.
Marku! Najprościej to: założyć na wał kątomierz obrotowy , im większy tym lepszy, tłok w dolnym położeniu i jedziemy w prawo kątomierzem [patrząc od czoła na kątomierz],po 26 stopniach otwiera nam się kąt ssania.
Fabryczny kąt ssania to 192-194 stopnie - to się tyczy motoru Riduzione. Jak zrobisz to samo tylko w lewą stronę, to będzie do motoru Diretta.
Gwint na wale jest taki sam, prawy,calowy. W Diretta podczas pracy będzie się cały czas dokręcał, w Riduzionie trzeba albo wykorzystać klin na wale,albo sprzęgło potraktować dobrym klejem.


Pozdrawiam

Ryszard Dziergwa
Of.Dyst. CMB Polska
Ryszard Dziergwa
 

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika Ogólna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości