początek FSR prosba o pomoc

Informacje potrzebne do miękkiego startu.

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 12 cze 2016, 10:36

W skrzynce startowej mam żelowy 12v 7,2ah większy masz na myśli li-pol 14.4v ? Myślałem dotoczyć mniejsze koło pasowe na rozrysznik
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 12 cze 2016, 19:17

Takie zasilanie było dobre lata temu jak nie było alternatywy, dzisiaj są do wyboru do koloru. Zwiększ napięcie do 18-24V w zależności jaki Masz rozrusznik. Ja mam dwa, jeden Graupnera i chodzi na 24V i drugi zwykły samochodowy ma 14,8V oba nie mają najmniejszego problemu aby odpalić zalane 27cm
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 13 cze 2016, 18:13

Mój rozrusznik nie daje rady nawet przy 14,4v przewody robią sie gorące a silnik nie kręci. Jakich używacie rozruszników marka model? Dzisiaj zrobiłem wstępną przymiarke i wszystko pasuje super poza jednym rezonansem, ile cm powinien być rezonana od silnika i czy musi być naprostke czy kolana bedą miały znaczenia
Załączniki
CAM00310.jpg
CAM00309.jpg
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 13 cze 2016, 19:09

Długość jest zależna od silnika, obrotów, śruby itp i ma ogromne znaczenie. Zawsze mierzymy ją od świecy do środka stożka, obawiam sie że przy kolanku możesz mieć problem z ustawieniem odpowiedniej długości
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez RGrzybowski » 13 cze 2016, 19:58

Sebka, jeśli rozrusznik nie daje rady to nie kręć na siłę bo urwiesz korbowód. Jeśli na śmigle odpalał to może oznaczać, że jest zwyczajnie zalany. Odkręć świecę do połowy i powoli ją wkręcaj cały czas kręcąc rozrusznikiem. Musisz być pewny, że nie zalewa się. Jak wkręcisz świecę przyłóż grzałkę i powinien odpalić ;)

Co do rury to masz rzeczywiście problem bo w tym kadłubie przy silniku 3,5 rura wraz z kolankiem powinna kończyć się mniej więcej na rufie co daje odległość od świecy do stożka ok. 30 cm (napęd bez przekładni). W 7,5 ccm to będzie sporo dalej. Rura, którą widać na zdjęciu jest raczej do 3,5 ? To kolejny problem bo odległość od świecy do stożka to jedno ale pojemność całego układu rezonansowego wydechu to drugie.
R. Grzybowski
____________________________________
Wrzesiński Klub Sportów Modelarskich "IKAR"
RGrzybowski
 
Posty: 218
Dołączył(a): 06 lut 2013, 10:01
Lokalizacja: Września

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 13 cze 2016, 20:25

Dorobiłem. Podkładkę 010mm by troche go odprężyć
Załączniki
CAM00313.jpg
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 13 cze 2016, 20:48

A po co jeżeli mogę spytać ?
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez sebka34 » 13 cze 2016, 20:55

By go troche odprężyć,bez świecy kręci się lekko co znaczy że nie jest ciasny lecz po wkręceniu świecy było nim strasznie ciężko obkręcić miał strasznie dużą kompresje
sebka34
 
Posty: 103
Dołączył(a): 08 lis 2015, 10:00
Lokalizacja: Turek

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez Adrian POL-484 » 13 cze 2016, 22:06

Producent ustawia silniki fabrycznie i nie widzę powodów bo go dodatkowo osłabiać, zazwyczaj się go jeszcze spręża. Seba to wyczynowy silnik spalinowy a nie kompresor. Zostaw to tak jak zrobili ludzie którzy się na tym znają, skończ okręcik i wrzuć do wody, z tego co widzę Masz o wiele większy problem niż stopień sprężania
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
Tychy
POL-484F
Adrian POL-484
 
Posty: 410
Dołączył(a): 21 sty 2013, 22:43

Re: początek FSR prosba o pomoc

Postprzez tomostr » 14 cze 2016, 12:46

Adrian POL-484 napisał(a):Producent ustawia silniki fabrycznie i nie widzę powodów bo go dodatkowo osłabiać, zazwyczaj się go jeszcze spręża. Seba to wyczynowy silnik spalinowy a nie kompresor. Zostaw to tak jak zrobili ludzie którzy się na tym znają, skończ okręcik i wrzuć do wody, z tego co widzę Masz o wiele większy problem niż stopień sprężania

to po co producent sprzedaje dodatkowe podkładki pod głowicę? :D
Musisz motor dotrzeć, są różne szkoły, i różne sposoby począwszy od papieru ściernego, docieraków, pasty i tokarki, śmigła i jeszcze pewno paru innych. W twoim przypadku i małym doświadczeniu proponuję ogranicz się do godzinki na śmigle i powinno hulać. Po docieraniu obowiązkowo winień korbowód na nowy a stary zostaw na "kiedyś" do docierania.
Co do podkładek to dobrze zrobiłeś, Adrian myśli kategoriami wyczynowymi i nie zawsze ma rację :lol:
powodzenia
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
tomostr
 
Posty: 143
Dołączył(a): 12 mar 2013, 10:40

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do "SAM POCZĄTEK" FSR-V 3,5 Standard - Klasa Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości