Klasa Standard - na początek

Informacje potrzebne do miękkiego startu.

Klasa Standard - na początek

Postprzez Maruś » 12 sty 2013, 3:03

fsr std schemat.jpg
Klasa FSR V3,5 Standard powstała w Polsce, by ułatwić pierwsze starty w modelarstwie FSR.
Ujmując w uproszczeniu, przepisy zabraniają stosowania „polepszaczy” w paliwach oraz przekładni redukującej obroty. Ograniczenie to powoduje, że nie można stosować najnowocześniejszych i najdroższych silników, a to wraz z innymi przepisami, pozwala wykonać model za relatywnie niewielkie pieniądze.
Model FSR V3,5 Standard łatwo wykonać z części znajdujących się w modelarniach, a nie mających już zastosowywania w obecnym wyczynie. Silnik ma mieć pojemność maksymalnie 3,5ccm i najczęściej stosowane są silniki ASP, Webry, MVVS-y i starsze modele silników wyczynowych. Paliwo stosowane w tej klasie jest mieszanką metanolu i oleju rycynowego. Nie może być stosowany żaden inny składnik paliwa. Kadłuby lub ich modyfikacje stosowane w tej klasie pochodzą z czasów, kiedy w wyczynie stosowane były silniki Webra i MVVS. Klasa V3,5 Standard jest klasą Polską, ale ze względu na to, że w ciągu kilku lat ściągnęła do modelarstwa FSR kilkunastu nowych zawodników zainteresowali się nią koledzy z Niemiec i Czech. Obecnie w klasie Standard oprócz współzawodnictwa na krajowych zawodach rozgrywany jest też turniej Trzech Narodów.



Przepisy budowy oraz przepisy startowe Klasa V 3,5 „Standard”
PRZEPISY STARTOWE KLASY FSR - V 3,5 STANDARD
1. Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR-V, dopuszczalne jest
rozegranie wyścigu na trasie krótszej. W przypadku zmiany trasy powinno
to być podane do wiadomości w informatorze zawodów.
2. Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi:
- eliminacje 15 minut
- finał 20 minut
Czasy wyścigu dla biegów bez finału wynosi:
- dwa biegi po 20 minut
3. Zawodnik na wezwanie sędziego musi udostępnić paliwo do testów na
obecność substancji niedozwolonych.
4. Pozostałe przepisy startowe są takie same jak dla innych klas FSR-V
i umieszczone na stronie NAVIGA.

.
.
PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR - V 3,5 STANDARD:
Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele spełniające następujące
kryteria:
1. Pojemność silnika napędowego nie może być większa niż 3,5 ccm.
2. Zapłon wyłącznie żarowy.
3. Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować
przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub
zmniejszających obroty śruby napędowej.
4. Podczas startów należy bezwzględnie stosować tłumiki hałasu. Kształt
i rodzaj tłumiku jest dowolny. Dopuszczalne natężenie dźwięku to 80 dB.
5. Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standardowe tzn. alkohol
metylowy i rycyna. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników
paliwa.
6. Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk.
7. Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie
przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane
statycznie.
8. Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody.
9. Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych
pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba.
10. Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie pod kadłubem
modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny itp.).
11. Pozostałe przepisy budowy modeli są takie same jak dla innych klas FSRV,
ogłoszonych na stronach NAVIGA.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 612
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Powrót do "SAM POCZĄTEK" FSR-V 3,5 Standard - Klasa Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość