Witam
Czytając amerykanskie forum (przez translator ) trafiłem na kilka informacji które chyba też nas dotyczą.
Opisana tam była zmiana wału na taki o większym skoku, + 2mm.
Rozpisane było dokładnie że:
cylinder Zeonach średnica 34,01 mm
cylinder RCMK średnica 34,04mm
i jeszcze
wał standartowy skok 28,03 mm
wał "+2" skok 30,06mm
ja sobie to pomnożyłem pododawałem pi i inne kwadraty ( na kalkulatorni oczywiście) i wyszło mi coś niepokojącego
cylinder RCMK i wał "+2" - pojemność 27,35cm3
cylinder Zeonach i wał "+2" - pojemność 27,32cm3
Zacząłem szukać przepisów dotyczących maksymalnych pojemności i znalazłem:
Klasa FSR V 27 Dowolnej budowy model do wyścigu zespołowego i czasu trwania
wyścigu minimum 20-30 minut , z silnikiem spalinowym zamontowanym w środku (silniki
benzynowe z zapłonem iskrowym świecy) powyżej 15 cc do 27 cc i napęd poniżej linii
wodnej.
(4) W silnikach pomiaru pojemności skokowej dokonuje się gdy silnik jest zimny .
tolerancja + 1% jest dozwolona.
Znowu poprocentowałem troszeczkę i wyszło że jest co najmniej nie za dobrze
Maksymalna dopuszczalna pojemnością jest 27,27ccm a z wyliczeń wynika że po zastosowaniu tego wału mamy pojemności większe czyli niedopuszczalne.
Nie poruszał bym sprawy tutaj lecz wiem że jeden z Kolegów zakupił taki wał. Czy go zamontował do silnika nie wiem i mam nadzieje że nie bo w takim wypadku łamałby prawo.
6. Zakres dopuszczalnych modyfikacji technicznych dla każdej z poniższych
klas określone są w przepisach NAVIGA. Za zgodność specyfikacji
modelu zgłoszonego do danej klasy z regulaminem NAVIGA odpowiada
zawodnik.
Wszelkie niezgodności w specyfikacji technicznej skutkować będą
dyskwalifikacją zawodnika w danej rundzie Mistrzostw Polski.
Bardzo proszę kolegów mających większą wiedzę o silnikach 27ccm o wypowiedz i ewentualne sprostowanie moich kalkulacji.