adamc napisał(a):Aj, koledzy, koledzy. Z takimi informacjami i poradami to mozecie sie tylko bawic w modelarstwo.
Dlaczego chlodzicie glowice silnika? No bo pod nia zachodzi spalanie mieszanki, no i SILNIK sie grzeje. Tak, caly silnik sie grzeje.
Moze zauwazyliscie ze silnik w poczatkowej fazie biegu, treingu, "lepiej" chodzi niz pozniej, albo po wywrotce, przywoza wam model, odpalacie go (jezeli jest wszystko w porzadku) i model kilka kolek lepiej chodzi niz przed wywrotka?
To sa sprawy termiczne silnika. Dla przykladu w F1 bylo paliwo specjalnie chlodzone aby wieksza objetosc weszla do zbiornika paliwa.
I tu przechodzimy do chlodzenia loza silnika. Silnik siedzi lapami na tym lozu, i jest dodatkowo chlodzony od dolu. Malo tego, niektorzy zawodnicy chlodza dodatkowo pokrywy przednie lub tylne silnika. Celem jest chlodzenie mieszanki ktora wpierw leci przez karter, a pozniej kanalami pelniacymi, az do komory spalania, gdzie dopiero powinna sie rozprezyc. Mieszanka ktora rozpreza sie juz na dole w karterze, osiaga komore spalania o mniejszej objetosci, co powoduje mniejsza moc silnika.
Kazdy wyczynowy modelarz probuje wydusic z silnika jak najwiecej. I takie loze jest jednym z tych sposobow, jak otrzymac ciut wiecej z silnika.
Pozdrowienia
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości