FSR-O15

FSR-O15

Postprzez traksio » 15 sty 2013, 0:01

Na wstępie chce przywitać Kolegów modelarzy. Jako że jest to forum oficjalne postanowiłem tutaj opisać budowę mojego stateczka oraz mam nadzieje na Koleżeńską pomoc bardziej doświadczonych modelarzy.
A więc zacznę od tego że posiadam kadłub od mistrza Dave Marlesa Sigma 51 v3
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W dniu dzisiejszym wywierciłem otwór na rufie.
Obrazek

W dniu jutrzejszym chce przykręcić strut i przymierzyć ster.

Pozdrawiam Tomasz Traks
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 15 sty 2013, 13:34

Jako że nie można edytować wcześniejszej wypowiedzi,muszę napisać kolejnego posta.
Po konsultacji postanowiłem obniżyć jeszcze otwór na rufie i zmniejszyć minimalnie przesunięcie.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam T.T
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez Maruś » 15 sty 2013, 22:56

Witaj Tomek.
Bardzo się cieszę że robisz stateczek i do tego chcesz się podzielić na forum. Napisz coś więcej jakie będzie wyposażenie.
Jeżeli będziesz potrzebował pomocy to napisz tutaj a na pewno ktoś odpowie.
Marek
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 607
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 15 sty 2013, 23:13

Maruś napisał(a):Witaj Tomek.
Bardzo się cieszę że robisz stateczek i do tego chcesz się podzielić na forum. Napisz coś więcej jakie będzie wyposażenie.
Jeżeli będziesz potrzebował pomocy to napisz tutaj a na pewno ktoś odpowie.
Marek


Witam serdecznie.Kadłub wyposażony będzie w silnik CMB RS91. tuningowana rure rezonansowa,serw jeszcze nie dobrałem,strut 105mm,ster 145mm od rufy do początku płetwy,płetwy boczne 90x50mm oraz klapy trymujące 76mm X 49mm. Pakiety zasilające jeszcze nie wybrane i to by było na tyle ;)

Pozdrawiam Tomek .T
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 20 sty 2013, 11:14

Przez weekend dopasowałem wał i przykręciłem silniczek,narazie na gumki 15mm bo nie mam 20mm ale już jutro będą szły do mnie.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Tomek
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 24 sty 2013, 8:45

Prace idą do przodu. Przykręciłem strut ,przykleiłem pochwę wału narazie na zwykły klej bo czekam na żywice z której powstał model. Zamontowałem zamki w pokrywę i to by było na tyle teraz muszę czekać na jeszcze kilka fantów ;)
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Tomek
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez Maruś » 24 sty 2013, 12:29

Meniu.
Pokaż Tomkowi na stronie Marlesa, tylko dokładnie gdzie bo ja nie znalazłem, przestawienie wału z osi by zneutralizować moment obrotowy silnika i nie dokładać potem wyważeń na burtę.
Pozdrawiam
Marek Zelech
[size=120]
marekz62@o2.pl
Maruś
 
Posty: 607
Dołączył(a): 06 sty 2013, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Re: FSR-O15

Postprzez meniu » 24 sty 2013, 13:03

Witam,

Tomku tutaj Marles zaleca przesunięcie wału http://www.prestwich.ndirect.co.uk/sigm ... ctions.htm
Jest to dla pojemnośći silnika 25CC.

Meniu
FSR E-3,5 V-15, O-3,5 PL-446F
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/TARANIS
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/TARANIS

Obrazek
****MISTRZ POLSKI****
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
meniu
 
Posty: 489
Dołączył(a): 14 sty 2013, 21:57
Lokalizacja: Konin/Poznań

Re: FSR-O15

Postprzez traksio » 24 sty 2013, 13:29

Maruś napisał(a):Meniu.
Pokaż Tomkowi na stronie Marlesa, tylko dokładnie gdzie bo ja nie znalazłem, przestawienie wału z osi by zneutralizować moment obrotowy silnika i nie dokładać potem wyważeń na burtę.


Witam ,wiem wiem o tych wymiarach pytałem DM o dane do CMB to powiedzial ze mam robic jak tutaj napisane do 25cc.
meniu napisał(a):Witam,

Tomku tutaj Marles zaleca przesunięcie wału http://www.prestwich.ndirect.co.uk/sigm ... ctions.htm
Jest to dla pojemnośći silnika 25CC.

Meniu


Witam ponownie, zalecane przesuniecie 2-3mm na sterburtę czyli w prawo, ja zrobiłem 2mm przesunięcia tylko.Strut również zamontowałem przesunięty o 2mm w prawo.

Pozdrawiam Tomek
Obrazek
MISTRZ POLSKI 2013 FSR-O15
traksio
 
Posty: 186
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:40

Re: FSR-O15

Postprzez krzysiek » 24 sty 2013, 18:17

Meniu , nie ma pewników w ofshorach :)
u mnie przesunięcie jest wieksze, miałem je w 3.5 i 7.5 a wał miałem/mam posadowiony chyba najwyżej w Europie. Wszystko jest kwestia spasowania poszczególnych elementów w jedną całość.
Tomek robi kadłub Marlesa i jego uwagi-wymiary dotyczące budowy sa obarczone najmniejszym ryzykiem.

Kolega buduje topową łódkę, konkurencja się zbroji, a Wojtek nic....moze sen zimowy..
Stasiek to przynajmniej żałuje /widze to w jego oczach/,że o15 rośnie w silę i nie będziemy musieli żebrać aby nas 027 przytuliło.
krzysiek
 
Posty: 131
Dołączył(a): 14 sty 2013, 23:04

Następna strona

Powrót do Modele Klas Offshore

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości